چهارشنبه 13 تیر 1403

بانک عکس ایرانیان

جستجوگر پیشرفته سایت





تبلیغات ویژه

سایت اسکینک دات آی آر

آخرين ارسال هاي تالار گفتمان

loading...
عنوان پاسخ بازدید توسط
0 88 admin
0 97 admin
0 1985 admin
0 647 admin
0 1429 admin
0 789 admin
0 3870 admin
0 3218 admin
0 1195 admin
0 1527 admin
0 2677 admin
0 2162 admin
1 5918 siminzadeh
0 1979 admin
0 893 admin


دليل ممنوعيت خواستگاري دختران از پسران--چرا دخترها نمي توانند يا نبايد از پسرهاي مورد توجه خود خواستگاري کنند؟اين سؤال از سؤالات بسيار مهم و قابل توجه است و شايد براي بسياري از دختر خانم ها از اهميت ويژه اي برخوردار باشد. برخي معتقدند چرا ف …البته بايد اذعان کرد که بسياري از دخترها نيز چنين نمي انديشند و دوست دارند شاهد آمد و شد خواستگاران متعدد باشند و از ميان آنان، کسي را برگزينند که موجّه تر بوده ، از قابليت همسري و بالاترين توان آرامشگري برخوردار باشد.ايسته است در ارتباط با اين سؤال اساسي، توجه علاقه مندان را به نکات زير جلب نماييم:چرا دخترها نمي توانند يا نبايد از پسرهاي مورد توجه خود خواستگاري کنند؟اين سؤال از سؤالات بسيار مهم و قابل توجه است و شايد براي بسياري از دختر خانم ها از اهميت ويژه اي برخوردار باشد. برخي معتقدند چرا  …

 

توضیح در ادامه مطالب

چرا دخترها نمي توانند يا نبايد از پسرهاي مورد توجه خود خواستگاري کنند؟اين سؤال از سؤالات بسيار مهم و قابل توجه است و شايد براي بسياري از دختر خانم ها از اهميت ويژه اي برخوردار باشد. برخي معتقدند چرا  …

البته بايد اذعان کرد که بسياري از دخترها نيز چنين نمي انديشند و دوست دارند شاهد آمد و شد خواستگاران متعدد باشند و از ميان آنان، کسي را برگزينند که موجّه تر بوده ، از قابليت همسري و بالاترين توان آرامشگري برخوردار باشد.

شايسته است در ارتباط با اين سؤال اساسي، توجه علاقه مندان را به نکات زير جلب نماييم:

به رغم مشابهت ميان هوش و توانمندي هاي ذهني دختران و پسران، تفاوت هاي موجود در خصيصه هاي زيستي و ويژگي هاي عاطفي دخترها و پسرها نشانگر شاکله ي خاص شخصيتي هر کدام از دو جنس است. دختر خانم ها در کنار وظيفه خطير همسري و آرامشگري، از ارزشمندترين قابليت انساني يعني توانايي مادر بودن نيز بهره مند هستند. قابليت و شايستگي مادري، خود آميزه اي از ويژگي هاي خاص زيستي و صفات برجسته عاطفي و احساسي است. از اين رو ايفاي بهينه نقش همسري و توفيق عهده دار شدن وظيفه بزرگ و سرنوشت ساز مادري از نشانه هاي شخصيت برتر و کمال وجودي زنان ميباشد.

چنين تفاوت هاي بارز شخصيتي ميان زن و مرد ، ضرورت بهره مندي فوق العاده زنان از احساسات لطيف و عواطف عميق ، خود بستر پديدآيي نگرش ها، رفتارها و نيازهاي ويژه اي را در وجود آن ها فراهم مي آورد. به همين دليل است که زن ها به حمايت عاطفي، رواني و اجتماعي بيشتري نياز دارند، زيرا هرچه پديده اي ارزشمند تر باشد ، بايد مورد حمايت و پشتيباني بيشتري قرار گيرد.
اين در حالي است که زنان عموماً دوست دارند همسرشان فردي باشد که شخصيت او جلوه گر اقتدار منطقي و عاطفي است. به عبارت ديگرنسبت به مرداني که از صفاتي همچون اعتماد به نفس، قدرت رهبري و مديريت، شجاعت و حمايتگري بهره مند نيستند نظر مثبتي ندارند. مردان نيز غالباً دوست دارند همسرانشان منبع آرامش و شخصيت وجودي شان مملو از مهر و عطوفت،منطق و صبوري باشد.

تفاوت هاي زيستي و روان شناختي موجود ميان زن و مرد هرگز به معناي برتري يکي بر ديگري نيست، که اين تفاوت ها بيانگر ويژگي ها و نيازهاي خاص، قابليت ها و مسؤوليت هاي ويژه و در خور هر کدام از ايشان است.

خلاصه کلام آن که ساختار شخصيتي هريک از دو جنس زن و مرد به گونه اي است که هر کدام ويژگي هاي لازم را در مسير تحول وجود و نيل به کمال شخصيت بي بديل خود دارا هستند. تفاوت هاي زيستي و روان شناختي موجود ميان زن و مرد هرگز به معناي برتري يکي بر ديگري نيست، که اين تفاوت ها بيانگر ويژگي ها و نيازهاي خاص، قابليت ها و مسؤوليت هاي ويژه و در خور هر کدام از ايشان است.
بنابراين از يک نگاه ژرف ، براي زنان که وجودشان منبع احساسات، عطوفت و مهرطلبي و تمايل دروني اش مبتني بر محبوب و معشوق بودن است و دوست دارد که بر دل و جان مرد حاکم باشد ، بسيار دشوار خواهد بود از مردي براي ازدواج خواستگاري کند و احياناً جواب رد بشنود و سراغ فرد ديگري برود. بطوريکه اين امر با ويژگي هاي خاص شخصيتي او سازگار نيست.

سايت پاتوق?? :بديهي است براي يک مرد بيشتر قابل تحمل است که از دختري خواستگاري کند و پاسخ رد بشنود و بعد از مدتي از دختر ديگري خواستگاري کند و احتمالاً بازهم با جواب منفي مواجه شود تا اين که سرانجام پاسخ مثبت دختر ديگري را براي ازدواج دريافت دارد.

هنگامي که آقايان به خواستگاري دختر ها مي روند، آنها شنونده لفظ آري يا خيرخواهند بود و اين دخترها هستند که با قدرت انتخاب برتر، گوينده ي واژه هاي آري و خير مي باشند.

هنگامي که آقايان به خواستگاري دختر ها مي روند، آنها شنونده لفظ آري يا خيرخواهند بود و اين دخترها هستند که با قدرت انتخاب برتر، گوينده ي واژه هاي آري و خير مي باشند.

پر واضح است که خواستگاري آقايان از خانم ها هرگز به معناي محدوديت آزادي و اختيار خانم ها در حق انتخاب همسر نيست. ازدواج دختر خانم ها همواره بايد با آگاهي، اراده و اختيارشان همراه باشد و همه دخترها حق دارند از ميان خواستگاران داوطلب ازدواج با آن ها، آن کس را که اصلح مي دانند با آزادي کامل انتخاب کنند وهيچ گونه اجباري و تحميلي در اين ارتباط روا نيست.
همسر

از منظري ديگر به اين مهم نگاه کنيم!

در جامعه امروز که هر روز بر پيچيدگي آن افزوده مي شود، حلقه هاي خويشاوندي گسسته تر مي گردد، دايره شناخت هاي متقابل خانواده ها و بالطبع پسرها و دخترها محدودتر مي شود و ارتباطات خانوادگي و آمد و شدهاي فاميلي و همسايگي به حداقل مي رسد، چه بايد کرد؟

بايد به روش ها و شيوه هايي انديشيد که ضمن تکريم شخصيت متعالي، حساس و لطيف دختر زمينه طرح نظريات و نگرش ها و اعلام آمادگي آنها براي پذيرش تقاضاي ازدواج از طرف افراد واجد شرايط و مورد نظرشان( در صورت تقاضا و خواستگاري) به گونه اي که بايسته و شايسته است فراهم شود.سايت پاتوق ?? :  اين انديشه و روش مي تواند به فرايند “انتخاب” دختر ها که از حقوق فطري و طبيعي آنان است، معنا و مفهوم روشن تري ببخشد. به سخن ديگر در فرهنگ حاکم بر جامعه اسلامي ما مسأله خواستگاري دخترها از پسرهاي مطلوب و واجد شرايط ازدواج مي تواند به صورت غير مستقيم (از طريق شخص سوم) و در زيباترين و شايسته ترين وجه و با حفظ کرامت، شأن والا و احترام به مراتب صداقت، پاکي و سلامت اخلاقي آنان انجام پذيرد.

به يقين در روش غير مستقيم که در بستري از اخلاق، صداقت، اعتماد و اطمينان متقابل مورد استفاده قرار مي گيرد، ضمن پاسداري از شخصيت ارزشمند دختران بيشترين مسؤوليت متوجه رابطين مي باشد ، بطور مثال دختري يا خانواده دختر نگرش مثبت خود را درباره ويژگي هاي شخصيتي پسري که بطور نسبي او را مي شناسند با فرد مورد اعتمادي در ميان مي گذارد اين شخص ضمن بررسي کليه جوانب امر در فرصتي مقتضي با پسر مورد نظر يا حتي خانواده وي ارتباط برقرار کرده نظر آنها را نسبت به زوجيت آن دو جويا مي شود(به آنها اطلاع مي دهد چنانچه مايل به ازدواج پسرشان باشند فلان دختر از کفايت و شايستگي هاي ارزشمندي برخوردار است) و در صورت موافقت دو طرف شرايط معارفه و شناخت متقابل بيشتر فراهم مي شود.

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0



بخش نظرات


کد امنیتی رفرش


ورود کاربران


عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

موضوعات مطالب


درباره ما

    سایت تفریحی .سرگرمی

لینک دوستان


امکانات جانبی